Waldorf

 Waldorfski program

 
Alternativni odgojno- obrazovni program prema koncepciji Rudolfa Steinera (waldorfska pedagogija)
Waldorfska pedagogija potječe iz antropozofije, duhovne znanosti, čiji je začetnik Rudolf Steiner. Utemeljena je 1919.godine u Njemačkoj.
Dijete se, u waldorfskoj pedagogiji, promatra kao fizičko, duševno i duhovno biće. U waldorfskoj pedagogiji prijmenjuju se dva osnovna načela:  uzor i oponašanje, te ritam i ponavljanje.
Uzor je odgajatelj koji je autentičan, istinit i iskren u odnosu prema svijetu koji ga okružuje. Oponašajući odgajatelja dijete uči, vježba nove vještine, njeguje svoju sposobnost da doživi čuđenje i poštovanje prema životu. Odgajatelj pred djetetom uvijek radi neki smislen posao (npr. ručni rad, kućanski poslovi...). U odnosu prema djetetu je prijazan, ali odlučan i dosljedan.
Ritam i ponavljanje su  za dijete osnova dobrog zdravlja i pravilnog razvoja. Kroz njih u djetetu rastu osjećaji sigurnosti i povjerenja. Ritmičnim ponavljanjem aktivnosti njeguje se osjećajni život djeteta, razvijaju se navike i sposobnosti, te jača volja i motivacija. Ativnosti u waldorfskoj skupini prate ritam godine (godišnja doba), ritam epoha (svetkovine), tjedni i dnevni ritam. U ritmu dana izmjenjuju se aktivnosti po načelu „udaha“ (vođene aktivnosti) i „izdaha“ (slobodna igra djece).
Aktivnosti u kojima djeca sudjeluju:
-umjetničke aktivnosti: slikanje biljnim bojama tehnikom „mokro na mokro“, crtanje blok pastelama, lutkarska predstava, euritmija (uz stručno vodstvo školovanog euritmiste), oblikovanje pčelinjim voskom, pečenje kruha
-domaćinski poslovi: pospremanje, čišćenje, metenje, zalijevanje biljaka, hranjenje ribica, pripremanje jednostavnijih obroka, glačanje
-radne aktivnosti: rad u vrtu ( sijanje, sadnja biljaka, kompostiranje bio otpada,..), nadopunjavanje kućice za kukce prirodnim materijalima, izrada hranilišta  i kućica za ptice..
-ručni rad:šivanje, pletenje, tkanje, izrada igračaka, vezenje
-svakodnevni boravak vani u svim vremenskim prilikama
-dnevni odmor  nakon ručka (odgajatelj svira na liri, pjeva uspavanku ili priča bajku/priču)
-ritmičko kolo (glazbu, pokrete, riječi osmišljava odgajatelj)
-slobodna igra (omogućivši za nju vrijeme, prostor i neometanost, djetetu pružamo priliku da proradi i pounutri svoje doživljaje vanjskog svijeta, razvije živo mišljenje i svoje fizičko tijelo).
- sa djecom koja su školski obveznici radi se priprema za školu



RITAM DANA
Ritam dnevnih aktivnosti predstavlja elastičan okvir u kojem se rad odvija kontinuirano izmjenom samostalne aktivnosti po dječjem izboru s usmjerenom aktivnošću koju vodi odgojitelj.
6.00- 8.00       = dolazak djece
8.00 – 8.30     = doručak (priprema jednostavnijih obroka,  samoposluživanje…)
8.30 – 8.40     = jutarnji izrjek
8.40 – 10.00   = slobodna igra djece te uključivanje u umjetničke i radne  aktivnosti po izboru…
10.00 - 10.15  = zajedničko pospremanje SDB-a…
10.15 – 10.30 = ritmičko kolo, gestovne igre, igre rukama…
10.30 – 11.30 = boravak na zraku
11.30 – 12.00 = priprema za ručak
12.00 – 12.30 = zajednički ručak
12.30 – 13.00 = priprema za spavanje
13.00 – 13.30 = pričanje bajke, uspavljivanje…
13.30 – 15.00 = poslijepodnevni odmor
15.30 – 16.30 = užina, slobodna igra
16.30 - 18:00    = odlazak djece kući ili u dežurnu skupinu

*14.00 – 15.00; rad s predškolcima (priprema za školu…)

Program vode: odgojiteljice sa završenom Waldorf edukacijom


Ispiši stranicu